سیویل فایل تبلیغات مهندسی عمران


صفحه 57 از 57 نخستنخست ... 747555657
نمایش نتایج: از 1,121 به 1,130 از 1130

موضوع: رفع اشکال درس راهسازی و روسازی

  1. Top | #1


    عنوان کاربر
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    /اردیبهشت/1388
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    مهندسی زلزله
    نام دانشگاه
    خواجه نصیرالدین طوسی
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,155
    پسندیده
    1,732
    مورد پسند : 5,257 بار در 1,336 پست

    رفع اشکال درس راهسازی و روسازی


    از داوطلبان کنکور ارشد عمران درخواست می شود مسائل مهم و مشکلات جدی خود را در درس راهسازی و روسازی در این تاپیک مطرح نمایند.
    سوالات این تاپیک با همکاری اساتید کنکور پاسخ داده می شود. اساتید سعی می کنند حداقل یکبار در هفته به این تاپیک مراجعه نموده و به سوالات کاربران پاسخ دهند.
    با توجه به اینکه این امکان با تلاش فراوان و لطف اساتید کنکور میسر شده است، امیدواریم کاربران از این تاپیک به بهترین نحو استفاده نمایند.
    در اینجا باز هم از لطف و همکاری این اساتید محترم تشکر و قدردانی می کنم.

    [hr]
    تذکر مهم: لطفا سوالات خود را دقیق و کامل مطرح نمائید تا استاد محترم بهتر بتوانند مشکل شما را برطرف کنند.
    [hr]
    سوالات این تاپیک را جناب مهندس مهندس سید رامتین باقری پاسخ خواهند داد. ایشان مولف کتاب راهسازی جهش و روسازی پوران پژوهش و مدرس کنکور در چندین موسسه هستند.
    کاربر مقابل پست ADMIN عزیز را پسندیده است: sahar_sarabi

  2. Top | #1121


    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    /خرداد/1389
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    برنامه ریزی حمل و نقل
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی قزوین
    محل سکونت
    ShabStar
    نوشته ها
    939
    پسندیده
    285
    مورد پسند : 388 بار در 154 پست
    دوستان کنکوری یک نکته!

    طول بحرانی شیب در مقاطع سربالایی باید کنترل شود. وسایل نقلیه سنگین معمولا در شیب های سربالایی بیشتر از 4% چنانچه مسیر سربالایی از یک طولی بیشتر(750متر) ادامه پیدا کند، دچار افت محسوس سرعت و به اصطلاح خزش می شوند. آیین نامه طرح هندسی راههای ایران افت سرعت بیشتر از 25km/h را برای وسایل سنگین خزش نامیده و حرکت کند آنهارا مزاحم سایر وسایل نقلیه موجود در جریان ترافیک معرفی می کند.
    لذا برای هر مقطع سربالایی آن طولی از شیب که باعث افت سرعت 25km/h نسبت به سرعت طرح شود را طول بحرانی شیب می گویند و با Lc نشان می دهند. چنانچه طول مقطع سربالایی از Lc بیشتر درنظر گرفته شود باید یک یا دو خط به عنوان خط کندرو از کناره سمت راست به مسیر اضافه گردد.


    2 کاربر پست Jafar_Star عزیز را پسندیده اند . fh29,u2u_2007
    Failure in one test should not be regarded as a calamity

  3. Top | #1122


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    /اردیبهشت/1393
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل کارشناسی
    رشته تحصيلي
    کارشناسی IT+نقشه برداری
    نام دانشگاه
    زنجان..
    محل سکونت
    ..........
    نوشته ها
    117
    پسندیده
    36
    مورد پسند : 124 بار در 65 پست
    در منطقه ای با حدا کثر بر بلندی 6 درصد وسرعت طرح از قرار 90کیلومتر در ساعت در صورتیکه عرض جاده 7 متر وشیب عرضی راه در قسمت مستقیم 1 درصد مورد نظر باشد تعیین کنید:

    الف: حداقل شعاع قوس ومقدار بربلندی
    ب:محاسبه طول اتصال لازم برای لبه داخلی و خارجی جهت اعمال بربلندی

    دوستان من قسمت الفش خودم حل کردم ولی توی فرموملش در صد بلندی پیچ در راه های اصلی بافرض 6 درصد چند میشه؟؟؟؟هر چه قدر کتابهام نگاه کردم نبود اگر کسی اطلاع داره برام بگذاره!!!
    اینم فرمول قسمت الف:
    Rmin= v^2/127(emax+fmax)

    که f maxنفهمیدم چند میشه!!!!
    قسمت ب را متوجه نشدم!!
    اگر کسی کمکم کنه حلش کنم ممنون میشم!!! چون بایدرسم پروفیل طولی وعرضی اعمالش باید بکنم اطلاعاتش لازم دارم!!!
    صدای آب می آیدمگر درنهر تنهایی چه می شویند؟!لباس لحظه ها پاک است....

  4. Top | #1123


    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    /خرداد/1389
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    برنامه ریزی حمل و نقل
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی قزوین
    محل سکونت
    ShabStar
    نوشته ها
    939
    پسندیده
    285
    مورد پسند : 388 بار در 154 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط fh29 نمایش پست ها
    در منطقه ای با حدا کثر بر بلندی 6 درصد وسرعت طرح از قرار 90کیلومتر در ساعت در صورتیکه عرض جاده 7 متر وشیب عرضی راه در قسمت مستقیم 1 درصد مورد نظر باشد تعیین کنید:

    الف: حداقل شعاع قوس ومقدار بربلندی
    ب:محاسبه طول اتصال لازم برای لبه داخلی و خارجی جهت اعمال بربلندی

    دوستان من قسمت الفش خودم حل کردم ولی توی فرموملش در صد بلندی پیچ در راه های اصلی بافرض 6 درصد چند میشه؟؟؟؟هر چه قدر کتابهام نگاه کردم نبود اگر کسی اطلاع داره برام بگذاره!!!
    اینم فرمول قسمت الف:
    Rmin= v^2/127(emax+fmax)

    که f maxنفهمیدم چند میشه!!!!
    قسمت ب را متوجه نشدم!!
    اگر کسی کمکم کنه حلش کنم ممنون میشم!!! چون بایدرسم پروفیل طولی وعرضی اعمالش باید بکنم اطلاعاتش لازم دارم!!!
    سلام
    برای قسمت اول به جای emax عدد 0.06 و برای fmax از جدول آیین نامه 161 برای سرعت طرح 90 کیلومتر درساعت ضریب اصطکاک برابر 0.12 است، که باجایگذاری تو فرمول شعاع حداقل قوس حدود 355 متر بدست می آید.
    و اما برای قسمت دوم :
    3 کاربر پست Jafar_Star عزیز را پسندیده اند . ADMIN,fh29,u2u_2007
    Failure in one test should not be regarded as a calamity

  5. Top | #1124


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    /اردیبهشت/1393
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل کارشناسی
    رشته تحصيلي
    کارشناسی IT+نقشه برداری
    نام دانشگاه
    زنجان..
    محل سکونت
    ..........
    نوشته ها
    117
    پسندیده
    36
    مورد پسند : 124 بار در 65 پست
    یعنی بر بلندی قسمت الف طبق اونچیزی که شما گذاشتید وجزوه من هست اینجوری میشه
    e=(v^2/127R)-f=0.18-0.12=0.06
    e=tana=0.05 or e%=5%
    قسمت دوم جزوه مسیرمون نگاه میکردم استادمون اینجوری گفته (یعنی غلط؟؟)
    حداقل طول اتصال برای لبه خارجی برابر است با
    L1>=L*(e+k)=7*(5+1)=42m
    برای لبه داخلی
    L2>L(e-k=7*(5-1)=28m)
    اینها بگذاریم اینجوری درست؟؟
    صدای آب می آیدمگر درنهر تنهایی چه می شویند؟!لباس لحظه ها پاک است....

  6. Top | #1125


    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    /خرداد/1389
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    برنامه ریزی حمل و نقل
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی قزوین
    محل سکونت
    ShabStar
    نوشته ها
    939
    پسندیده
    285
    مورد پسند : 388 بار در 154 پست
    اهان من قسمت دوم سوال اول رو که مقدار بربلندی بود رو ندیدم، و منظورشم نمیدونم چیه؟ قاعدتا باید جوابا یکی باشه
    این فرمول هایی رو که نوشتید رو ندارم، میدونید از چه منبعی درس دادند براتون؟
    کاربر مقابل پست Jafar_Star عزیز را پسندیده است: fh29
    Failure in one test should not be regarded as a calamity

  7. Top | #1126


    عنوان کاربر
    کاربر فعال
    تاریخ عضویت
    /اردیبهشت/1393
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل کارشناسی
    رشته تحصيلي
    کارشناسی IT+نقشه برداری
    نام دانشگاه
    زنجان..
    محل سکونت
    ..........
    نوشته ها
    117
    پسندیده
    36
    مورد پسند : 124 بار در 65 پست
    من فرمول قسمت دوم کتاب بهبهانی هم دیدم ولی اصلانمیدونم اینجا استفاده اش درسته یا نه!!!!
    والا ما فقط هندسه راه توی درس4واحدی نقشه برداری مسیرمون خوندیم قسمت آسفالتش و ... توی درس 2واحدی راهسازیمون.
    برای هندسه راه نقشه بردارها فقط دوتا منبع دارن(البته فارسی) یکی همین کتاب بهبهانی هستش یکی هم کتاب سه جلدی مهندس علیرضا سلیمانی که به ترتیب جلد اولش برای قوسهای افقی (البته خیلی بی خودی مطلب کش داده یعنی از ابتداترین جاهام گفته که به نظر ما که نقشه برداربودیم لازم نبود اینهمه موانع وسرشکنی و...بگه چون ماقبلاهمه اینها رو خونده بودیم !!!)جلد دومش در مورد پروفیلهای عرضی و قوسهای قائمش(این خوب بود!!!!)جلد سومشم من شنیدم برنامه نویسی هست اونموقع در دست چاپ بود من ندیدم.
    استاد ما (مهندس صادق جمالی)از آنجاکه ارادت خاصی به سلیمانی داشت احتمالا از روی همین درس داده دیگه!!!(این سوالم فکر کنم از همین کتاب سلیمانی باشه که امسال سوال امتحانی دادن یعنی ریتمش شبیه سوالهای کتاب اون!!!)
    کاربر مقابل پست fh29 عزیز را پسندیده است: Jafar_Star
    صدای آب می آیدمگر درنهر تنهایی چه می شویند؟!لباس لحظه ها پاک است....

  8. Top | #1127


    عنوان کاربر
    رتبه برتر کنکور ارشد 94
    رتبه در کنکور
    34
    تاریخ عضویت
    /فروردین/1392
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    مهندسی حمل و نقل
    نام دانشگاه
    دانشگاه صنعتی شریف
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    388
    پسندیده
    1,098
    مورد پسند : 787 بار در 269 پست
    سلام
    یک سوال از اساتید محترم داشتم

    استفاده بیش از حد فیلر در آسفالت باعث کاهش مقاومت میشه یا افزایش ؟!؟
    چون کتاب سری عمران میگه باعث افزایش مقاومت میشه و کاهش استقامت
    حالا من با یکی از اساتید سر این موضوع بحث کردم
    ایشون نظرشون اینه که استفاده بیش از حد فیلر باعث کاهش مقاومت آسفالت میشه ...
    اگه لطف کنید پاسخ سوالم رو بدید ممنونتون میشم
    مصطفی
    خلاصه ها+فایل های مشاوره تخصصی کنکور بنده هم اکنون در آدرس زیر قابل دریافت است:

    http://arshadeomran.ir/forum/thread1179.html


  9. Top | #1128


    عنوان کاربر
    مدیر بازنشسته
    تاریخ عضویت
    /خرداد/1389
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    برنامه ریزی حمل و نقل
    نام دانشگاه
    بین المللی امام خمینی قزوین
    محل سکونت
    ShabStar
    نوشته ها
    939
    پسندیده
    285
    مورد پسند : 388 بار در 154 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط mostafahrb نمایش پست ها
    سلام
    یک سوال از اساتید محترم داشتم

    استفاده بیش از حد فیلر در آسفالت باعث کاهش مقاومت میشه یا افزایش ؟!؟
    چون کتاب سری عمران میگه باعث افزایش مقاومت میشه و کاهش استقامت
    حالا من با یکی از اساتید سر این موضوع بحث کردم
    ایشون نظرشون اینه که استفاده بیش از حد فیلر باعث کاهش مقاومت آسفالت میشه ...
    اگه لطف کنید پاسخ سوالم رو بدید ممنونتون میشم
    مصطفی
    سلام؛

    در حالت کلی فیلر سبب افزایش نقاط تماس و توزیع بهتر تنش در مصالح میشه که در این حالت باعث افزایش مدول الاستیسته آسفالت میشود.
    پس فیلر از تماس و درگیری سنگدانه ها باهم جلوگیری کرده و سبب حرکت ساده تر دانه ها میشود.
    بنابراین افزایش بیش از اندازه فیلر نسبت به قیر بهینه باعث کاهش اصطکاک بین مصالح و درنتیجه کاهش استقامت، افزایش قابلیت خزش و از همه مهمتر به دلیل کاهش تخلخل مصالح سنگی باعث افزایش مقاومت در برابر تراکم میشود.
    احتمالا منظور کتاب مقاومت در برابر تراکم پذیری بوده!
    کاربر مقابل پست Jafar_Star عزیز را پسندیده است: MostafaHRB
    Failure in one test should not be regarded as a calamity

  10. Top | #1129


    عنوان کاربر
    رتبه برتر کنکور ارشد 94
    رتبه در کنکور
    34
    تاریخ عضویت
    /فروردین/1392
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    مهندسی حمل و نقل
    نام دانشگاه
    دانشگاه صنعتی شریف
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    388
    پسندیده
    1,098
    مورد پسند : 787 بار در 269 پست
    نقل قول نوشته اصلی توسط Jafar_Star نمایش پست ها
    سلام؛

    در حالت کلی فیلر سبب افزایش نقاط تماس و توزیع بهتر تنش در مصالح میشه که در این حالت باعث افزایش مدول الاستیسته آسفالت میشود.
    پس فیلر از تماس و درگیری سنگدانه ها باهم جلوگیری کرده و سبب حرکت ساده تر دانه ها میشود.
    بنابراین افزایش بیش از اندازه فیلر نسبت به قیر بهینه باعث کاهش اصطکاک بین مصالح و درنتیجه کاهش استقامت، افزایش قابلیت خزش و از همه مهمتر به دلیل کاهش تخلخل مصالح سنگی باعث افزایش مقاومت در برابر تراکم میشود.
    احتمالا منظور کتاب مقاومت در برابر تراکم پذیری بوده!
    سلام خیلی ممنون از توضیحات جامع تون
    بله . منظور کتاب سری عمران همون مقاومت در تراکمه . من مشکلی با کتاب ندارم مشکل اصلی بنده با این استاد روسازی موسسه عمران پایه بود که ایشون معتقد بود که افزایش بیش از حد فیلر سبب کاهش مقاومت میشه که من بهشون توضیح هم دادم ولی ایشون نپذیرفتند!
    می خواستم نظر شما ها رو هم بدونم که مطمءن شدم پاسخ چیه
    بازم ممنون از پاسخ تون
    مصطفی
    کاربر مقابل پست MostafaHRB عزیز را پسندیده است: Jafar_Star
    خلاصه ها+فایل های مشاوره تخصصی کنکور بنده هم اکنون در آدرس زیر قابل دریافت است:

    http://arshadeomran.ir/forum/thread1179.html


  11. Top | #1130


    عنوان کاربر
    مدیر کل سایت
    تاریخ عضویت
    /اردیبهشت/1388
    وضعيت تحصيلي
    فارغ التحصیل ارشد
    رشته تحصيلي
    مهندسی زلزله
    نام دانشگاه
    خواجه نصیرالدین طوسی
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,155
    پسندیده
    1,732
    مورد پسند : 5,257 بار در 1,336 پست
    تاپیک بسته و بایگانی شد.
    به تاپیک زیر مراجعه نمائید:
    رفع اشکال راهسازی و روسازی (کنکور ارشد 95)

صفحه 57 از 57 نخستنخست ... 747555657

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. رفع اشکال راهسازی و روسازی (کنکور ارشد 95)
    توسط ADMIN در انجمن رفع اشکال درسی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 1395/01/10, 02:29
  2. تمام فیلم های ازمایشگاه روسازی ( پیشنهاد )
    توسط tahaatjensen در انجمن پایگاه آموزشی گرایش راه و ترابری
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 1394/11/19, 14:00
  3. پروژه روسازی
    توسط miladii در انجمن راه سازی و روسازی
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 1394/06/10, 12:51
  4. راه سازی و روسازی در کنکور دانشگاه آزاد
    توسط alirezap در انجمن آزمون آزاد
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: 1392/01/18, 13:39

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •